چند روزی است که برای کسب و کار خود به دنبال مرکزی معتبر هستید تا سفارش طراحی کارت ویزیت شما را بپذیرد. یا اصلاً با این هدف به این صفحه ورود پیدا کردید که اطلاعاتی در مورد تصویرگری کارت ویزیت پیدا کنید. با هر هدفی که به این سایت پا گذاشتید. میتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. پیشنهاد ما به عنوان موسسهای با چندین سال سابقه آن است که مقاله پیشرو تحت عنوان طراحی کارت ویزیت را تا انتها بخوانید تا پاسخگوی تمامی سوالات شما باشیم.
طراحی کارت ویزیت چیست؟
طراحی کارت ویزیت یک حرفهای است که فرد یا افراد به کمک طرحی خاص، فعالیت کاری شما را به مخاطبین نشان میدهند. در این کارت با استفاده از توضیحات نوشتاری، اشکال، تصاویر برای دیده شده بهتر کسب و کار شما به تصویر کشیده میشود. کارت ویزیت یک نوع دیگری از بازاریابی دنیای امروزی است که میتوان خود را به خوبی به کاربر معرفی کرد. شاید بشود گفت، طراحی کارت ویزیت متناسب با حرفهی شما میتواند حکم شناسنامه کاری شما را داشته باشد.
همانطور که اطلاع دارید، شناسنامه هویت شخصی شما شامل میشود. کارت ویزیت هم چنین کارکردی دارد. شما قرار است با اطلاعات، طرح، رنگ و … در کارت درج شده است به کسی که شما را نمیشناسد، در نگاه اول نظرش را جلب کنید تا برای دادن سفارش در میان چندین رقیب به شما مراجعه کند.
البته نگارگری کارت ویزیت زمانی میتواند موفق عمل کند که در کوتاهترین زمان، همه اطلاعات و ویژگی های شما را در محتوای کم و کوچک به نمایش بگذارد. به طور حتم طراحان حرفهای و با تجربه میتوانند از عهده این کار برآیند، چرا که سالها تجربه اندوخته کردند. آنها میدانند برای هر شغل و حرفهای چه المان، رنگ و شکلی میتوانند موثر واقع شود و مخاطبین مورد نظر را به سوی آن کسب و کار هدایت کنند. پس در انتخاب طراح کارت ویزیت و همچنین طرح مناسب بیشترین دقت و توجه را نمایید.
اهمیت طراحی کارت ویزیت
همان طور که در بخش قبلی در مورد چیستی طراحی کارت ویزیت گفتیم. در این قسمت سعی داریم در مورد اهمیت نگارگری با شما هم صحبت شویم. بهتر است، صحبت های این بخش را این گونه آغاز کنیم. هر روز که میگذرد سبک زندگی ها فرق کرده است. همین تغییر سبک سبب شده همه بخش های زندگی از جمله مهمترین آنها یعنی کسب و کاریمان هم دچار تغییر و تحولاتی شوند. شاید در گذشته طریقه معرفی مشاغل به مخاطب بسیار متفاوت تر از روش امروزی بود. وقتی دنیا هر روز در حال تغییر و تحولات ریز و درشت است، چرا ما باید خود را متوقف کنیم. از این صحبت ها خواستیم به آن برسیم که امروزه روشی چون طراحی کارت ویزیت به روی کار آمد، زیرا شیوه تبلیغات و اطلاع رسانی صاحبان کسب و کارها فرق کرده است.
در صورتی که شما هم صاحب شغل و حرفهای هستید، حتماً بایستی در پی ارائه کارت ویزیت به کاربران خود باشید، چرا که نیاز فعلی جامعه اینگونه ایجاب میکند. به طور حتم با رد و بدل شدن همین کارت ویزیت در ابعاد کوچک میتواند افرادی را به سوی خود جذب کنید که تا به حال نه شما را دیدند و نه شناختی از خدمات شما دارند. حتی دیدن یک نفر و مراجعه همان یک نفر میتواند در آینده نزدیک مشتری وفادار شما باشد. همین فرد میتواند بخشی از ابزار بازاریابی کسب و کار شما در آینده باشد.
همانطور که مشاهده میکنید به کمک همین ابزار تبلیغاتی کوچک همچون کارت ویزیت میتوان تحولات بزرگ در روند رو به رشد کسب و کار خود انجام دهید. پس بیتفاوت از کنار آن نگذرید. با سرمایه گذاری خوب در کارت ویزیت خود میتوانید معرف خوبی برای خود باشید.
مهمترین نکات در طراحی کارت ویزیت
بهتر است بدانید، هر فردی که میخواهد به حرفهی طراحی کارت ویزیت مشغول شود، میبایست به یک سری نکات توجه ویژه نماید تا طرح مورد نظر به خوبی بر روی کار خودنمایی کند. در ادامه یک به یک این نکات را با هم مورد بازبینی قرار میدهیم.
سادگی طرح
شما به عنوان طراح در هر کاری بایستی سادگی را مد نظر خود قرار دهید. در این مقاله که منظور نگارگری کارت ویزیت میباشد. میتوان گفت که طرح ساده بهتر از طرح های پیچیده و نامفهوم میتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. پس حواستان باشد که راز موفقیت شما در دیده شدن برند کسب وکار تان، طرح گنگ و پیچیده نیست، بلکه طرح های ساده میباشد.
نوع کاغذ
برای نگارگری کارت ویزیت بهتر است به جنس کاغذ هم توجه ویژه نمایید تا خروجی کار که همان طرح است به خوبی نمایش درآید. به طور حتم شاید شما هم با این موضوع مواجه شده باشید که بسیاری معتقدند، کارت ویزیت ضخیم، هزینه های تهیه کارت ویزیت را افزایش میدهد. ما توصیه میکنیم کمی بیشتر هزینه کنید، به هر حال ارزش دارد که کاغذ ضخیم را برای نگارگری کارت ویزیت خود انتخاب کنید.
طرح جدید و بکر
در صورتی که قرار است طرحی را برای کارت ویزیت به تصویر بکشید، از طرح های تکراری بپرهیزید. دیدن طرح های متعدد در زمینهای که میخواهید طرحی را رونمایی کنید و کسب و کاری را معرفی کنید، هیچ موردی ندارد. به طور حتم در مسیر پیشرفت یک طراح خیلی هم مفید و مؤثر واقع شود. پس شما میتوانید خلاقیت و ابتکار به خرج دهید تا طرح در حین سادگی بتواند منحصر به فرد هم باشد و مخاطب را به سوی خود جلب کند.
فونت نوشتاری
بهتر است بیش از دو و سه فونت نوشتاری برای نگارگری کارت ویزیت استفاده نکنید. شما قرار است در این کار ویزیت، کسب و کار خود یا افراد را به خوبی معرفی کنید. شما نباید کارت را به فضای شلوغ با استفاده از فونت نوشتاری، رنگ های نامناسب، اشکال، المان های نامرتبط مبدل سازید. پس هر چه طرح مورد نظر برای شناخت حرفه و شغلی ساده، خلوتی باشد، المان تجاری فرد یا افراد بیشتر نمود پیدا میکند.